1 syssla gjord, one 2 go!

Klar med tvätten, bara underkläderna som skall vikas ihop till lite halft prydliga små högar och läggas in i diverse hyllor och lådor.
Kollar bort mot diskbänken, helt överbelamrad med disk, lika bra att börja på en gång, men de ger mig en liten gnagande ångestklump i magen, men tänk så skönt och fint det blir sen när det är klart, och jag vet någon som kommer bli överlycklig :) och det är guld värt!
Ingen fotokurs ikväll ju, lite tråkigt, men ändå bra för då får jag 2 timmar extra med mitt hjärta :'D
Och imorgon kommer svärmor med bebis och min påskpresent :O Hon ger mig sin läsplatta :O wow liksom, så om någon vet något trevligt ställe att fixa e-böcker ifrån, väldigt gärna gratis eller massa rea, så hojta till!!

Nej,nu ska jag ta tag i disken, men OM någon läser bloggen sån kom med förslag på vad ni vill läsa om, foto, böcker, vovvar, vad som helst!

Men som sagt, har ni tips på vart man kan hitta bra billiga E-böcker så hojta!!!


Ciao

Kärlek,livet, vår och kameror

Vi ska starta en fotoblogg, jag och min älskling, min fästman, mitt allt!
 
Vi har hittat en ny livsstil i fotograferingen och har uppdaterat oss och istället för att dela på min gamla Canon Eos 1000 D har vi köpt oss varsin Canon Eos 1100D.
 
Vi har börjat ta mer turer till andra fina platser också och inte bara vårat paradis Tjolöholm.

Så sitter och funderar på namn, men kan just nu inte komma på något bra, men de kommer nog snart.

Skall även hitta en bra bloggportal där det är lätt att blogga och göra fina headers, någon som vet någon ?



Hej!

Oj va länge sedan det var jag var här inne. Nästan 9 månader... usch vad dåligt samvete jag får, jag som lovade mig själv att jag faktiskt skulle lyckas hålla igång bloggen och vara duktig!

Aja, allt är iallafall bra med oss, Linus är mycket hos svärmor nu då jag har pluggat och håller på med en fotokurs. Saknar honom men det är det lättaste just nu.
Håller på att söker större för fullt, och fick faktiskt ett erbjudande om visning igår men vi kom överens om att den var för dyr så vi hoppas hitta den rätta lägenheten snart!
Annars så ja, vad har mer hänt, haha JO, vi har förlovat oss! Helt fantastiskt och jag är lika kär nu som när vi var nykära hihi :)
Annars så består mina dagar för tillfället av sysslor i hemmet, böcker ( läser för tillfället andra delen ur Torka aldrig tårar utan handskar trilogin), fotografering och tvspel haha :D
Ciao

Klibb

Klibbigt och varmt även idag, så hösten kanske inte är på g än iallafall ;)
 
Länge sedan jag skrev nu, men inte haft mycket att skriva om och egentligen inte nu heller faktiskt, men skall ta tag i mitt liv och börja plugga inom de närmsta månaderna hade jag tänkt.
 
Har fotolust idag så funderar på att ta kameran och hunden och promenera ut om en stund, skall bara komma igång och bli klar med disken först! Och sedan börja fundera ut vad vi skall äta idag ;)

Aug. 03, 2013

Avnjuter ett härligt glas vin och fint sällskap hos mormor och Claes :D mys<3


Gårdagen, dvs 27/7-13

Var våran ett års dag<3 helt underbar med god mat, vacker sambo, världens vackraste klocka och tvspelande<3

Ett helt år har gått sen vi officiellt blev ett par, ca ett år och en vecka sedan vi träffades första gången!

Jag är så otroligt lycklig och det enda som saknas nu är en större bostad där man inte bor så tätt tätt inpå varandra :(

Men men, idag skall vi till tippen med älsklings 2 datorstolar och sen skall vi åka och köpa en ny :) och sen vet jag inte vad dagen har att bjuda på förutom laxbaguett till frukost av resterna från den otroliga lax och mozzarella-pastan med älsklings vitlöksbaguett :D<3
Mums!

Robin, jag älskar dig av hela mitt hjärta och hoppas på ett långt och lyckligt liv med dig<3


Usch vad dålig jag är på detta!

Men men, nu är jag här igen<3
Tittat färdigt på Desperate Housewives och grät en hel dag över det :o<3
Tittar nu på Pretty Little Liars :D underbar serie :D<3

Precis varit ute på morgonpromenad så nu skall jag mysa ner mig i soffan några timmar och titta på PLL och sen ta itu med de vanliga sysslorna :)

:*


Mys

Älskade gick till jobbet och jag kunde inte somna om :( dels på grund av nyheterna jag fick igår angående bilolyckan som ett ex omkom i... Så nu skall jag mysa ner mig, sen gå på vovvepromenad och diska så småningom...


Resa

På väg upp till mamma och vackraste älsklingahästen<3
Massa mys men saknar älsklingen som fan och han ville att jag skulle stanna :'')<33
Idag var det 10 månader sedan vi träffades och om ca 2-3 dagar är det 10 månader sedan vi officiellt blev ett par och de 10 månaderna har varit underbara och jag hoppas att resten av vårt gemensamma liv blir lika underbart!

Sitter på tåget och rinner bort! Åker från Ua stn nu och framme om ca 40 min i Dingle :)

Hoppas det är bra med er :) kramar


Dåligt..

Jag är alldeles för dålig på att blogga..
Har just fått förlängning på min andrahandsuthyrning på min lägenhet och det är underbart :D

Började kolla på Desperate Housewifes idag :D

Kollade på de när jag gick i typ 5:an eller 6:an men bara första säsongen så nu börjar jag kolla om den :)

Skall fortsätta kolla nu :D
Ciao

Förlåt

För dålig uppdatering.
Blir så arg på mig själv när jag lovat att hålla igång bloggen men ändå glömmer bort den eller inte kommer på vad jag skall blogga om.
Imorse tog jag och Linus en lång skön promenad och ca kl 8.00 gick jag i linne och blev jättevarm!
Sommaren är äntligen här :D
 
Igår var vi en sväng på Tjolöholm igen :) Så underbart mysigt och butiken var öppen, hittade brända mandlar som ja tänkte köpa men när jag kom ut sa älskling att vi köper det när vi är på väg tillbaks till bilen men han skulle också gå in och kolla nu ändå, vi har ju alltid Linus med oss så en fick stå utanför med honom och så ser ja att han står och kollar på de brända mandlarna och så köper han de som ja hade kollat på med choklad<3
 
Han är så underbar och jag är så lycklig som får vara hans flickvän och sambo!<3
Vi hoppas på att vi snart kan hitta en liten stuga som vi kan hyra och att vi till nästa sommar kan köpa oss en båt!
 
 
Längtar så mycket efter sommaren och allt sammans! Om 20 dagar firar vi även 10 månader, helt fantastiskt<3 Robin jag älskar dig<3

Längtar...

Efter min älskling, han kommer snart hem<3
Skall skynda mig att ta en dusch :) Puss<3

Snabbvisit

Åkte fram och tillbaks till Fjällbacka igår för vaccinering av lilla prinsen<3

Nu ligger vi och leker med hans pip ekorre som han älskar :D

Hjärtat slutar om ca 1,5 timmar :)
Då blir de affären och sen spela hoppas jag<3

Nu ska jag duscha och ut på en liten promenad :)

Puss<3

Som vanligt den där jävla disken...

Nu måste jag komma igång med den så ja inte behöver hålla på med den hela jävla dagen,, GAAH,, så trött på de haha :/

Fick låna ett aktivitetspel av en kvinna som bor i området och Linus löste de 2 gånger hur lätt som helst :O :D

Soligt

..och varmt! Linus gnyr och vill ut och vi skall snart gå men mormor kommer om ca en halvtimme så jag tycker han kan vänta lite! Haha, snackar med Ems på Skype också, tur att hon håller mig sällskap :D<3

Sötvovven på bild :D


RSS 2.0